Dagbesteding voor ouderen

Veel mensen blijven het liefst zo lang mogelijk zelfstandig thuis wonen. Dit past ook binnen de wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Heeft u als huisarts of ouderenconsulent een oudere die hierbij hulp, gericht op zelfsturing en het bieden van dagstructuur, nodig heeft? Of een cliënt die dreigt te vereenzamen. En lukt het niet om die hulp te organiseren met de eigen familie, vrienden of vrijwilligers? Kijk dan of 1 van de welzijnsorganisaties uw cliënt misschien kan helpen.

Veel welzijnsorganisaties kunnen uw cliënt helpen met zaken als:

•vervoer

•boodschappen doen

•een warme maaltijd verzorgen

•activiteiten voor ouderen sociëteitswerk

Dagstructureringsprojecten

De activiteiten van de dagstructureringsprojecten richten zich op het ontwikkelen van kennis en vaardigheden om het geheugen, motoriek of sociale vaardigheden te verbeteren. Andere activiteiten richten zich meer op het ontwikkelen van kennis en vaardigheden, die helpen bij het langer zelfstandig en zelfredzaam blijven leven. Ook zijn er kleine gesprekskringen over het omgaan met een bepaalde ziekte/aandoening of het verwerken van verlies.

Bij de activiteiten wordt zoveel mogelijk gekeken naar de behoefte van de deelnemers zelf.

Aanmelden

Deelnemers kunnen via hun huisarts, casemanager of de ouderenconsulent van de welzijnsorganisatie aanmelden voor deelname aan dagstructuringsprojecten.

Is uw cliënt nog goed in staat om zelf activiteiten te bezoeken? En gewoon op zoek naar wat gezelligheid? Kijk dan naar de activiteiten die in de verschillende stadsdelen worden aangeboden.

You are here: Home-Activiteiten-Informatie WMO-Dagbesteding

Previous Topic: Beschermd wonen Next Topic: Financien en admin