Vrijwilligerswerk: Ga aan de slag als vrijwilliger

Daar doe je het voor!

In Den Haag doen 135.000 mensen vrijwilligerswerk. De stad kan niet zonder deze Haagse Helden. Aan de slag als Haagse Held? Op denhaagdoet.nl staat alle informatie over het doen van vrijwilligerswerk.

Vrijwilligerswerk is er in alle soorten en maten. U kunt verschillende dingen doen:

•helpen op een festival of bij een sportevenement

•voorlezen aan kinderen

•een wandelingetje maken met een ouder iemand.

U kunt alleen vrijwilligerswerk doen of met een groep. Regelmatig of af en toe. Er is van alles mogelijk. Kijk voor een vaste of tijdelijke klus op www.denhaagdoet.nl.

Kortingspas

Als vrijwilliger mag u gratis een kortingspas aanvragen. Deze kaart biedt heel wat voordelen:

•korting op activiteiten alseen bioscoop- of theaterbezoek of een sportief uitje.

•gratis deelname aan interessante workshops en cursussen.

•gratis magazine 'Iedereen'.

U kunt de pas aanvragen op de website van Den Haag Doet.

Vrijwilligers werven voor uw organisatie

Wilt u vrijwilligers werven voor uw maatschappelijke organisatie, sportclub of bedrijf? Ook hiervoor kunt u terecht op www.denhaagdoet.nl. U vindt hier alle informatie over vrijwilligers en vrijwilligersbeleid.

Sportclubs en vrijwilligerswerk

Zonder vrijwilligers geen sportvereniging! Kan uw sportvereniging wel wat hulp gebruiken bij het werven en houden van vrijwilligers? Het team Verenigingsondersteuning van de afdeling Sportsupport van gemeente Den Haag helpt u graag op weg.

Vrijwilligerswerk doen als bedrijf

Samen met uw collega’s een vrijwilligersklus doen? Bedrijven staan midden in de samenleving, hebben veel expertise in huis en hebben gemotiveerde werknemers. Als bedrijf kunt u zich op verschillende manieren maatschappelijk betrokken inzetten. U kunt - samen met uw medewerkers - 1 keer of vaker een ‘klus’ doen. Ook kunt u uw expertise inzetten of uw bedrijfsmiddelen. Kijk voor meer informatie op www.denhaagdoet.nl.

VOG

Vergoeding kosten Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) voor vrijwilligers

Heeft u van uw vrijwilligers een VOG nodig? Als organisatie kunt u de kosten die vrijwilligers hiervoor maken vaak declareren. Een VOG staat ook wel bekend als bewijs van goed gedrag. Het is een verklaring waaruit blijkt dat iemands gedrag in het verleden geen bezwaar oplevert voor het doen van een specifieke vrijwilligersfunctie.

You are here: Home-Activiteiten-Informatie WMO-Vrijwilligerswerk

Previous Topic: Parkeerkaart